2007年10月18日星期四

友誼萬歲 - 歌詞2則

『友誼萬歲』  詞:鄭國江 
朋友 再見聲聲 往昔歡笑 來日記取,
憶記舊日情誼 痛哭歡笑在校園裡,
一切別恨離愁 埋藏心裡 日後再追,
一切歡呼嘆息 印於心裡 默默懷記。
離去 倍覺依依 這一生裡 仍念我師,
此際話別臨岐 再隱隱記舊日淘氣,
小鳥今天遠飛 離巢他去 但願進取,
指引光輝遠景 有足跡處 盡是桃李。
不理日後如何 前途趕上 步步進取,
今天雙手放開 再握之際 又在何處,
誠意送上祝福 盼好風會 常為你吹,
此際伸手笑握 縱聲歌唱 在校園裡。

另一則『友誼萬歲』歌詞 (多數學校採用)
朋友再見匆匆數載相處猶像昨天。此際話別盼可有天相見共聚談天。
憶記舊日倍添掛牽感慨事物變遷。奔向路上各位理想相約互勵同勉。
扶我教我感激老師啟發燃亮我心。德智並重以身作則使我學習勤奮。
憶記舊日老師愛心關切像父母親。衷心謝謝各位老師把我孕育培訓。

1 則留言:

匿名 說...

Thanks for your handy post. Through the years, I have been able to understand that the symptoms of
mesothelioma cancer are caused by the actual build up
connected fluid between the lining of your lung and the breasts cavity.
The illness may start inside chest location
and multiply to other parts of the body. Other
symptoms of pleural mesothelioma include weight loss, severe
inhaling trouble, fever, difficulty taking in food,
and swelling of the neck and face areas. It ought to be noted that some people
existing with the disease never experience every serious indicators at all.


my web site - quibids reviews